Metodologia Raportu 8D jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi rozwiązywania problemów prze klientów i dostawców w przemyśle, umożliwiając systematyczne podejście do analizy przyczyn i wdrażania działań korygujących i prewencyjnych.
Audyt Procesu VDA 6.3 – Kluczowe kroki do zapewnienia jakości w przemyśle motoryzacyjnym
Audyt procesu VDA 6.3 to standard opracowany przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (Verband der Automobilindustrie, VDA). Dlaczego jest on tak istotny w branży? Dzięki rozbudowanej strukturze, odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu wysokiej jakości i zgodności procesów z wymaganiami klientów.
Lekcja Jednotematyczna – Praktyczne zastosowanie formularza w organizacji
Lekcja Jednotematyczna to narzędzie szeroko stosowane w organizacjach dążących do ciągłego doskonalenia procesów i podnoszenia umiejętności pracowników. Dokument służy do przekazywania konkretnej, jednoznacznej informacji dotyczącej danego aspektu pracy, zazwyczaj związanego z bezpieczeństwem, jakością lub efektywnością pracy.
Szkolenie online – 5 problemów podczas realizacji oraz ich rozwiązanie
Decydując się na szkolenie online, warto mieć świadomość, jakie problemy mogą wystąpić podczas jego realizacji oraz jakie są ich rozwiązania. Dlaczego? Ponieważ decydujemy się na zainwestowanie w swój rozwój i podnoszenie kompetencji, czasem nie wiedząc, co dane szkolenie ma do zaoferowania i czego się po nim spodziewać.
Testy reprodukcyjne jako kluczowy element walidacji przyczyny źródłowej w rozwiązywaniu problemów
W trakcie przeprowadzania analizy problemu dla zareklamowanego wyrobu, najważniejszą część stanowi znalezienie przyczyny źródłowej. Poprzez odtworzenie warunków produkcyjnych testy reprodukcyjne pozwalają stwierdzić, czy problem mógł wystąpić w zakładzie lub czy możemy go wykluczyć?
Diagram przyczynowo-skutkowy – 43 pomysły na analizę przyczyn problemów w produkcji
Diagram przyczynowo-skutkowy jest jednym z najważniejszych narzędzi używanych w zarządzaniu jakością. Jego głównym celem jest identyfikacja potencjalnych przyczyn problemów lub defektów w procesie produkcyjnym. Poznaj 43 pomysły na ich weryfikację!
NDC – Number of Distinct Categories w Analizie Systemów Pomiarowych
NDC to miara stosowana w analizie systemów pomiarowych MSA. Dlaczego wiedza na jej temat jest tak istotna? Ponieważ mówi nam, ile wyraźnych kategorii system pomiarowy jest w stanie odróżnić na podstawie odnotowanych wyników.
VDA 2 – Zatwierdzanie części do produkcji
Zatwierdzanie części do produkcji zgodnie z VDA 2 jest kluczowym elementem zapewnienia jakości w przemyśle motoryzacyjnym. Dokument ten, opracowany przez niemiecką organizację VDA, ma na celu standaryzację procesu zatwierdzania produkcji i wyrobów.
Przeróbka a Naprawa – Jakie są różnice?
W świecie przemysłu i produkcji, kwestie związane z jakością produktów i ich zgodnością z normami są niezwykle istotne. Zdarza się, że gotowe wyroby wymagają modyfikacji lub naprawy, aby spełniać określone wymagania klientów. W takich przypadkach organizacje stają przed wyborem: przeróbka czy naprawa?
IATF 16949:2016 – Co to jest i jakie przynosi korzyści dla branży motoryzacyjnej?
IATF 16949 jest międzynarodowym standardem jakości opracowanym specjalnie dla branży motoryzacyjnej. Stanowi rygorystyczny zbiór wymagań dotyczących systemu zarządzania jakością, które organizacje muszą spełnić, aby uzyskać certyfikację.
Audyt LPA jako kluczowy element kultury organizacji
Audyt LPA jest istotnym czynnikiem dojrzałości organizacji. Pozwala na wczesną detekcję problemów, samoocenę oraz zdefiniowanie odpowiedniego planu działań. Jest on także istotnym elementem w podnoszeniu świadomości kultury organizacji.
Proces zatwierdzenia części – Jakich błędów nie popełniać?
Proces zatwierdzenia części produkcyjnych (PPAP) jest jedną z najważniejszych działań po stronie organizacji, zarówno w trakcie nowego uruchomienia jak i bieżącej produkcji. Z tego powodu warto wiedzieć jakich błędów nie popełniać, żeby otrzymać je w wymaganym terminie.