Agenda szkolenia:

1) Kontrola i prewencja. Działania korygujące i zapobiegawcze – różnice i podobieństwa

2) Osiem kroków analizy 8D:

  • D0 – Przygotowanie:
    • kryteria wstępnej ewaluacji problemu
    • Emergency Response Actions (ERA) – kiedy stosujemy oraz jakie informacje są potrzebne w celu jego walidacji
    • studium przypadku
  • D1 – Powołanie zespołu:
    • zalecany skład zespołu
    • zadania oraz cel
    • metodyka prowadzenia spotkań
    • studium przypadku
  • D2 – Opis problemu (wykorzystanie faktów)
  • D3 – Tymczasowe działania korekcyjne – ICA – Interim Containment Actions
    • ocena skuteczności w kontekście bezpieczeństwa klienta
    • przykłady działań jakie można podjąć w zakładzie oraz w lokalizacji klienta
  • D4 – Definiowanie przyczyny problemu (reklamacji) – root cause analysis
    • przegląd narzędzi
    • formy dokumentowania
  • D5 – Wybór i zaplanowanie działań korygujących
  • D6 – Wprowadzenie działań i ocena skuteczności
  • D7 – Działania zapobiegawcze
    • przykłady dokumentów, które muszą być zaktualizowane po reklamacji
    • różnica między Read Across, a Lesson Learned
  • D8 – Zakończenie, pogratulowanie zespołowi

3) Opis poszukiwania przyczyn niezgodności

4) Dokumentowanie podjętych działań

5) Narzędzia do inicjowania działań korygujących i zapobiegawczych:

  • Burza mózgów
  • Diagram Ishikawy:
    • “Daczego problem wystąpił” (“Why Happened”)
    • “Dlaczego nie został wykryty” (“Why Undetected”)
  • 5 Why / 5 x Dlaczego
    • Prawidłowe przechodzenie do kolejnych pytań
    • Studium Przypadku
  • Analiza 5W2H oraz „Is / Is Not”
    • Właściwe opisywanie problemu
    • Typowe błędy popełnianie przez zespół
    • Studium przypadku

6) Rozwiązywanie problemów grupowych:

  • Budowanie zespołu interdyscyplinarnego
  • Komunikacja w zespole
  • Grupowe poszukiwanie przyczyn niezgodności

Prześlij zgłoszenie

Automotive Quality Solutions
Image module

*

*

Program szkolenia

w formacie PDF
Image module
Pobierz program (PDF)Program szkolenia w formacie pdf

Automotive Quality Solutions

Uczestnik nauczy się :

  • jak udokumentować działania w raporcie 8D
  • jakie są zasady budowania zespołu
  • jak w trakcie przeprowadzania analizy rozróżnić symptom od przyczyny źródłowej
  • zrozumie na czym polega eliminacja występowania problemu od jego detekcji
  • jakie są praktyki twórczego rozpoznawania przyczyn niezgodności
  • w jaki sposób wprowadzać działania prewencyjne (sekcja D7), w celu zapobiegnięcia ponownego wystąpienia problemu jakościowego
  • na praktycznych case studies jak postępować w poszczególnych krokach wg. metodologii 8D
  • w jaki sposób prawidłowo opisywać problem unikając przechodzenia do konkluzji
  • w jakiś sposób prawidłowo ocenić skuteczność podjętych działań tymczasowych (ICA – Interim Containment Actions) oraz działań definitywnych (PCA – Permanent Corrective Actions)

Automotive Quality Solutions

Czas trwania / cena

2 dni (każdy po 8 godzin lekcyjnych)

 

Daty szkoleń otwartych:

21-22.12.2020 – Pszczyna (2 dni)

 

Cena:

– Szkolenia wewnętrzne: proszę o kontakt z biurem

– Szkolenia otwarte:  1400 zł netto / 1722 zł brutto

Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu 

 

Cena zawiera:

  • Materiały szkoleniowe
  • Wydanie certyfikatu
  • Bufet kawowy
  • Uczestnictwo w szkoleniu
  • Wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad)
  • Komfortowo wyposażoną salę szkoleniową

 

Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania.