Agenda szkolenia:

1. Wymagania druku audytowego PPAP w odniesieniu do Kaizen

2. Definiowanie Problemu – 5W + 1H:

  • bazowanie na faktach
  • właściwe opisywanie problemu
  • typowe błędy popełnianie przez zespół
  • ćwiczenie grupowe

3. Działania natychmiastowe ICA (Interim Contaiment Actions)

  • ocena skuteczności w kontekście bezpieczeństwa klienta
  • przykłady działań jakie można podjąć w zakładzie oraz w lokalizacji klienta
  • cwiczenie grupowe

4. Analiza przyczyn źródłowych:

  • 4M – Ishikawa
    • ćwiczenie grupowe
  • 5 x Why
    • prawidłowe przechodzenie do kolejnych pytań
    • ćwiczenie grupowe
  • formy dokumentowania

5. Działania dla 4M-Man jako analiza błędów ludzkich na podstawie:

  • TWTTP – The Way To Teach The People – certyfikacja kompetencji operatora
  • HERCA  – Human Error – Root Cause Analysis  – dochodzenie do przyczyny źródłowej
  • ćwiczenie grupowe

6. 5 pytań dla 0 defektów (method, man, material, machine)

7. Wprowadzenie działań korygujących (PCA – Permanent Corrective Actions) oraz ich walidacja

8. Przykłady Standard Kaizen

9. Warsztaty na podstawie problemu (możliwe także na podstawie problemu przedstawionego przez firmę zamawiającą szkolenie).

Adresaci szkolenia:

  • Osoby odpowiedzialne za jakość, pracownicy działu jakości,
  • Inżynierowie jakości klienta,
  • Przedstawiciele jakości klienta zewnętrznego,

Daty szkoleń otwartych:

18-19.06.2020 – Pszczyna

Prześlij zgłoszenie

Automotive Quality Solutions
Image module

*

*

Program szkolenia

w formacie PDF
Image module
Pobierz program (PDF)Program szkolenia w formacie pdf

Automotive Quality Solutions

Korzyści dla przedsiębiorstwa:

  • Praktyczna znajomość wymagań dotyczących Kaizen, która będzie miała pozytywny wpływ na budowanie długofalowych relacji z przedstawicielem klienta (FCA SQE) oraz działem jakości wejściowej zakładów do których dostarczane są części samochodowe
  • Prawidłowe dojście do przyczyny źródłowej, których symptomem jest błąd operatora poprzez zastosowanie formularza do analizy błędów ludzkich (TWTTP oraz HERCA)

Automotive Quality Solutions

Uczestnik nauczy się:

  • jak udokumentować działania w raporcie Kaizen
  • jakie są zasady budowania zespołu
  • jak w trakcie przeprowadzania analizy rozróżnić symptom od przyczyny źródłowej
  • jakie są praktyki twórczego rozpoznawania przyczyn niezgodności
  • w jaki sposób wprowadzać działania prewencyjne, w celu zapobiegnięcia ponownego wystąpienia problemu jakościowego
  • na praktycznych case studies jak postępować w poszczególnych krokach wg. metodologii Kaizen
  • w jaki sposób prawidłowo opisywać problem unikając przechodzenia do konkluzji
  • w jakiś sposób prawidłowo ocenić skuteczność podjętych działań tymczasowych (ICA – Interim Containment Actions) oraz działań definitywnych (PCA – Permanent Corrective Actions)

Automotive Quality Solutions

Czas trwania / cena

Czas trwania:
2 dni (każdy po 8 godzin lekcyjnych)

 

 

Cena:

Szkolenie otwarte: 1300 zł netto / 1599 zł brutto

Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu

Szkolenie zamknięte: informacje dostępne bezpośrednio poprzez kontakt z biurem

 

 

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
  • wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad)
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • bufet kawowy
  • 12 miesięcy bezpłatnych konsultacji dla uczestników szkolenia
  • bezpłatne miejsce parkingowe

 

Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania.