Pobierz bezpłatny ebook Stellantis-FCA – wszystko co musisz wiedzieć o współpracy
Agenda
Szkolenie przeprowadzane jest w oparciu o 5 rewizję CSR’ów opublikowanych w dniu 15.03.2021 r.
1) Powiązanie wymagań IATF z wymaganiami klientów (część warsztatowa – case study)
2) Specyficzne Wymagania Klienta CSR Stellantis-FCA w powiązaniu z IATF:
- FGP.42 – Supplier Quality Sourcing Package & Statement of Requirements (SoR)
- Basic Requirement Check List – Podstawowe Wymagania
- Aditionall Quality Requirements (AQR) – Dodatkowe Wymagania Jakościowe
- Forever Requirements – SQ.00012
- Manufacturing Feasability Assessment (MFA) – Ocena Wykonalności Produkcji
- Zarządzanie rozwojem Systemu Zarządzania Jakością (Quality Management System – QMS) dostawcy
- Kryteria eskalacyjne: “OEM Performance Complaint”, “Top Problem Supplier Location Reporting” oraz „Quality New Business Hold”
3) 07740 – Kwalifikacja nowych wyrobów oraz wyrobów w eksploatacji
- Proces zamawiania wzorców pod Plant Evaluation (ex-Benestare) przez zakład klienta oraz postępowanie przy negatywnym wyniku
- Tworzenie planu badań autokwalifikacji Supplier Product Validation (ex-AQF) pod kątem definiowania i zatwierdzania badań rekwalifikacyjnych
- Przekazywanie oraz sprawdzanie wyników testów prób integratywnych Engineering Product Validation ex-PI)
4) 08090 – Odstępstwo – teoria a praktyka
5) SQ.00010 – (ex-FGP14 i ex-FGP15) – Advance Quality Planning i Production Part Approval Process
- Zastosowanie w odniesieniu do kamieni milowych projektu
- Omówienie powiązania z normami 07740, 08018
- Część warsztatowa – case study
6) SQ.00008 – Product Demonstration Run – PDR
7) 9.01102 – Jakość Dostaw oraz 9.01103 – CQC
8) SQ.00009 – Safe Launch Plan – SLP
9) FGP 16 – Control Shipment Level New Business Hold
10) 9.01120 – Charakterystyki report:
- Wybór
- Kryteria rejestrowania dokumentacji kontroli
- Kryteria przechowywania dokumentacji kontroli
11) 08018 – Monitorowanie Jakości Dostawców:
- Podział wskaźników reklamacyjnych
- Uwagi praktyczne przy wprowadzania raportów 8D oraz Cross-out’ów
- Omówienie reguł dla oceny jakościowej dostawców
12) Uwagi praktyczne:
- Codesign – co to jest i dlaczego jest tak istotny dla współpracy z FIAT’em
- Kody dostawcy – powiązanie z kodami alfanumerycznymi
- Best Practice dla rezydentów z zakładów europejskich.
- Praktyczne uwagi przy współpracy z zakładami klienta zlokalizowanymi w Europie.
Prześlij zgłoszenie

Program szkolenia

Automotive Quality Solutions
Uczestnik nauczy się :
- Prawidłowej interpretacji wymagań Stellantis-FCA w odniesieniu do IATF.
- Które normy odnoszące się do CSR’ów na stronach IATF’u są nieaktualne oraz przez jakie normy zostały zastąpione
- Które z CSR’ów odnoszących się do Audytu Procesu zostaną wprowadzone w nowym dokumencie audytowym PPAP oraz w jakiej sekcji.
- Zapozna się z głównymi normami obowiązującymi przy współpracy pomiędzy klientem, a dostawcą
- Pozna praktyczne uwagi przy współpracy z zakładami klienta zlokalizowanymi w Europie.
- Best Practice dla rezydentów z zakładów europejskich
- Jakie są różnice między teorią a praktyką dla Odstępstwa
- Jakie fazy uruchomieniowe występują w terminologii Stellantis-FCA oraz co musi być zakończone w poszczególnej fazie uruchomieniowej po stronie dostawcy oraz zakładu klienta.
- Codesign – co to jest i dlaczego jest tak istotny dla współpracy z FIAT’em
- Kody dostawcy – powiązanie z kodami alfanumerycznymi dla zakładów klienta zlokalizowanych w różnych państwach.
Automotive Quality Solutions
Korzyści dla przedsiębiorstwa:
- Zrozumienie zasad funkcjonowania przy przyznawaniu pozytywnego Plant Evaluation PE (ex-Benestare) przyczyni się do uzyskania w optymalnym czasie wyniku pozytywnego z prób Benestare, a co za tym idzie, zwrotu części kosztów zainwestowanego w oprzyrządowanie po stronie dostawcy
- Na co zwrócić uwagę przy wypisywaniu wniosku o anulowanie wskaźnika (Non Conformity Ticket – NCT) lub częściowego wniosku o anulowanie wskaźnika
- Pozytywny wpływ na długofalowe budowanie relacji zarówno z Stellantis-FCA SQE jak i działem jakości zakładu klienta poprzez praktyczną znajomość specyficznych wymagań klienta.
- Przyspieszenie czasu reakcji w przypadku zgłaszania problemów jakościowych w zakładach klienta poprzez zdobycie wiedzy na temat rezydentów, którzy mają zbudowane bardzo dobre relacje z działami jakości klienta.
Automotive Quality Solutions
Czas trwania / cena
Czas trwania:
2 dni (każdy po 8 godzin lekcyjnych)
Cena:
Szkolenia otwarte: 2250,00 zł netto / 2767,7 zł brutto
Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu. Płatność proszę realizować do 30 dni po przeprowadzonym szkoleniu.
Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.
Na życzenie klienta istnienie możliwość rozwinięcia szkolenia o dodatkowy dzień warsztatowy.
Daty szkoleń otwartych:
24.11-25.11.2022 – otwarte szkolenie online oraz w formie Video on Demand
Cena obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad) – dot. szkoleń stacjonarnych
- materiały szkoleniowe
- certyfikat
- bufet kawowy – dot. szkoleń stacjonarnych
- bezpłatne miejsce parkingowe – dot. szkoleń stacjonarnych
- 12 miesięcy konsultacji dla uczestników szkolenia
Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania – dot. szkoleń stacjonarnych.