BMW CSR szkolenie

– Zarządzanie Specyficznymi Wymaganiami Klienta BMW Group w odniesieniu do IATF i VDA

 

Szkolenie przeprowadzone jest przez wieloletniego praktyka, współpracującego aktywnie z tym klientem od ponad 15 lat.

 

BMW CSR szkolenie

Zapoznanie Uczestników ze specyficznymi wymaganiami klienta – grupy BMW, jakie obowiązują w przemyśle motoryzacyjnym oraz powiazaniem tych wymagań ze standardami IATF 16949:2016 oraz wymaganiami VDA

Agenda

1) Wprowadzenie do wymagań BMW Group w odniesieniu do standardu IATF 16949:2016 oraz VDA

  • Wymagania BMW do specyfikacji IATF: 16949:2016
  • „Lastenheft” jako podstawowa specyfikacja techniczna – dlaczego warto dokładnie ją zweryfikować?
  • LSV – Macierz odpowiedzialności, ważność dokumentu i jego konsekwencje

2) Zarządzanie projektem:

  • Przegląd mapy procesów QMT
  • Charakterystyka kamieni milowych klienta w oparciu o wymaganie ABC Flyer
    (od fazy BBG do produkcji seryjnej)
  • Wymagania jakościowe dla poszczególnych faz zabudowy
  • Dodatkowe wymagania dla poszczególnych faz zabudowy

3) Statystyczna kontrola procesu w oparciu o GS 98000 (VDA 5):

  • Podstawowe informacje dotyczące zdolności procesu (Cm/Cmk, Pp/Ppk, Cp/Cpk)
  • Podstawowe informacje dotyczące analizy systemów pomiarowych (MSA/R&R)

4) PPA na portalu klienta BMW wg wymagań VDA 2

  • Uzgodnienie wymagań dokumentacyjnych (PPA Agreement)
  • Charakterystyka dokumentacji wymaganej dla PPA
  • Udostępnianie danych wrażliwych
  • System IPQ – kroki PPA, struktura systemu, ładowanie dokumentacji

5) Zarządzanie reklamacjami na platformie qWin:

  • Wyszukiwanie raportów reklamacyjnych oraz przegląd ich treści
  • Eliminowanie problemów jakościowych wg standardu GS 95015
  • Metodologia tworzenia raportów 8D oraz podejście klienta dot. ich oceny
  • Moduł Self-Notification w systemie qWin

6) Omówienie dokumentacji klienta:

  • GS 90017 – Zapewnienie niezawodności produktu
  • GS 91008 – FMK
  • GS 91001/2/4 – Znakowanie produktów

7) Charakterystyki specjalne oraz ich oznaczanie wg GS 91011:

  • Różnice i znaczenie poszczególnych charakterystyk
  • Jak przenieść charakterystyki klienta do realiów Twojej organizacji

8) BMW – Ocena dostawców poprzez aplikację LPKM NEXT

9) Ogólne informacje dot. portalu BMW:

  • Wymiana oraz zarządzanie danymi Twojej organizacji na portalu
  • Wyszukiwanie specyfikacji BMW na portalu TEREG

10) Rekwalifikacja produktu i procesu wg wymagań GS 90018-1 / 2:

  • Planowanie oraz wykonanie rekwalifikacji
  • Przegląd checklisty do rekwalifikacji
  • Realizacja rekwalifikacji w systemie IPQ

11) PCS – Process Series – Odbiór procesu wg BMW:

  • Przygotowanie do PCS
  • Weryfikacja specyfikacji GS 98001 dla PCS
  • Typy PCS
  • Samoocena zgodnie z checklistą w systemie IPQ

12) Zarządzanie gwarancjami wg. GS95004

  • Różnice wymagań GS do VDA FFA
  • Znaczenie prawidłowo wykonywanych analiz części gwarancyjnych
  • Strategie negocjacji z klientem Technical Factor

Prześlij zgłoszenie

Automotive Quality Solutions
Image module

*

*

Program szkolenia

w formacie PDF
Image module
Pobierz program (PDF)Program szkolenia w formacie pdf

Automotive Quality Solutions

Uczestnik nauczy się :

  • w jaki sposób skutecznie realizować proces odpowiedzi na reklamacje z uzupełnieniem 8D dla oceny dziesięciopunktowej
  • w jakie sposób interpretować i wyszukiwać dane z oceny jaka prowadzi dla dostawcy Grupa BMW
  • uzupełniać platformę z dokumentacją PPA
  • wyszukiwać specyfikacje techniczne BMW oraz archiwizować dokument
  • jak interpretować fazy projektu dla BMW

Automotive Quality Solutions

Korzyści dla przedsiębiorstwa:

  • poznanie specyficznych wymagań BMW na każdym etapie projektu i jak je interpretuje i ocenia ich spełnienie Grupa BMW
  • poprawna interpretacja wymagań w zakresie audytowania, kwalifikowania dostawców przez BMW
  • jak skutecznie stosować kluczowe wymagania dla dokumentów i formularzy stosowanych w projekcie BMW
  • zrozumienie jakie jest podejście BMW do zarządzania jakością oraz sterowania jakością w projektach co przekłada się na pozytywne budowanie długofalowych relacji z klientem

Automotive Quality Solutions

Czas trwania / cena

Czas trwania:
2 dni (każdy po 8 godzin lekcyjnych)

 

Data szkolenia:

10.10-11.10.2024 – otwarte szkolenie online

 

Cena:

Szkolenie otwarte:

– 1990,00 zł netto / 2447,7 zł brutto. Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu

Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.

 

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat

BMW CSR szkolenie