BMW CSR

– Zarządzanie Specyficznymi Wymaganiami Klienta BMW Group w odniesieniu do IATF i VDA

Zapoznanie Uczestników ze specyficznymi wymaganiami klienta – grupy BMW, jakie obowiązują w przemyśle motoryzacyjnym oraz powiazaniem tych wymagań ze standardami IATF 16949:2016 oraz wymaganiami VDA

Agenda

1) Wprowadzenie do wymagań BMW Group w świetle norm IATF: 16949:2016 oraz VDA

  • Wymagania BMW do specyfikacji IATF: 16949:2016
  • „Lastenheft” jako podstawowa specyfikacja techniczna
  • LSV czyli źródło specyficznych wymagań BMW

2) Zarządzanie projektem:

  • charakterystyka faz projektowych na podstawie BMW flayer (od BBG do seryjnej produkcji)
  • wymagania jakościowe na poszczególną fazę projektową
  • dodatkowe wymagania dla poszczególnych milestonach (status części, Cpk, gotowość procesu itd.)
  • interpretacja planu projektu na podstawie „STPPP”

3) Statystyczne sterowanie procesem na podstawie GS 98000 (VDA 5)

  • wymagania stawiane zdolnością procesowym (Cm;Cmk / Pp;Ppk / Cp;Cpk)
  • analiza systemów pomiarowych (MSA / R&R)

4) PPAP na portalu klienta według specyfikacji VDA volume 2

  • fazy PPAP
  • charakterystyka dokumentów oraz procesu na portalu IPQ

5) Zarządzanie reklamacjami w bazie TQP (Part Quality Production and Logistics):

  • Proces eliminacji problemu bazując na standardzie GS 95015
  • Metodologia tworzenia raportu 8D oraz jego punktacja
  • Charakterystyka platformy TQP (wyszukiwanie reklamacji, raportów CR oraz sprawdzianie poziomów PPM)

6) Omówienie formularzy i dokumentacji klienta:

  • GS 90017 – Ciągła walidacja niezawodności produktu w fazie produkcji seryjnej
  • GS 91008 – FMK
  • GS 91001/2/4 – Oznakowanie wyrobów

7) Charakterystyki specjalne oraz ich oznaczenie na podstawie GS 91011

8) Zarządzanie dostawcami na podstawie bazy LPKM NEXT

9) Platformy wspomagające kontakt, wymianę plików oraz informacji (TEREG, PARS II, PANAMA)

  • archiwizacja plików na platformie PARS II
  • wyszukiwanie aktualnych specyfikacji BMW na platformie TEREG
  • wymiana plików między dostawcą, a BMW na platformie PANAMA

10) Rekwalifikacja produktu i procesu zgodnie z GS 90018-1/2

11) Audit produktu i procesu w kontekście wymagań klienta (PZS – Process Series)

12) Supplier Warranty Status -zasady zarządzania serwisem i reklamacjami

Prześlij zgłoszenie

Automotive Quality Solutions
Image module

*

*

Program szkolenia

w formacie PDF
Image module
Pobierz program (PDF)Program szkolenia w formacie pdf

Automotive Quality Solutions

Uczestnik nauczy się :

  • w jaki sposób skutecznie realizować proces odpowiedzi na reklamacje z uzupełnieniem 8D dla oceny dziesięciopunktowej
  • w jakie sposób interpretować i wyszukiwać dane z oceny jaka prowadzi dla dostawcy Grupa BMW
  • uzupełniać platformę z dokumentacją PPA
  • wyszukiwać specyfikacje techniczne BMW oraz archiwizować dokument
  • jak interpretować fazy projektu dla BMW

Automotive Quality Solutions

Korzyści dla przedsiębiorstwa:

  • poznanie specyficznych wymagań BMW na każdym etapie projektu i jak je interpretuje i ocenia ich spełnienie Grupa BMW
  • poprawna interpretacja wymagań w zakresie audytowania, kwalifikowania dostawców przez BMW
  • jak skutecznie stosować kluczowe wymagania dla dokumentów i formularzy stosowanych w projekcie BMW
  • zrozumienie jakie jest podejście BMW do zarządzania jakością oraz sterowania jakością w projektach co przekłada się na pozytywne budowanie długofalowych relacji z klientem

Automotive Quality Solutions

Czas trwania / cena

Czas trwania:
2 dni (każdy po 8 godzin lekcyjnych)

 

Data szkolenia:

27.10-28.10.2022 – otwarte szkolenie online

 

Cena:

Szkolenie otwarte:

– 1990,00 zł netto / 2447,7 zł brutto. Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu

Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.

 

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat