BMW CSR szkolenie
Zapoznanie Uczestników ze specyficznymi wymaganiami klienta – grupy BMW, jakie obowiązują w przemyśle motoryzacyjnym oraz powiazaniem tych wymagań ze standardami IATF 16949:2016 oraz wymaganiami VDA
Agenda
1) Wprowadzenie do wymagań BMW Group w odniesieniu do standardu IATF 16949:2016 oraz VDA
- Wymagania BMW do specyfikacji IATF: 16949:2016
- „Lastenheft” jako podstawowa specyfikacja techniczna – dlaczego warto dokładnie ją zweryfikować?
- LSV – Macierz odpowiedzialności, ważność dokumentu i jego konsekwencje
2) Zarządzanie projektem:
- Przegląd mapy procesów QMT
- Charakterystyka kamieni milowych klienta w oparciu o wymaganie ABC Flyer
(od fazy BBG do produkcji seryjnej) - Wymagania jakościowe dla poszczególnych faz zabudowy
- Dodatkowe wymagania dla poszczególnych faz zabudowy
3) Statystyczna kontrola procesu w oparciu o GS 98000 (VDA 5):
- Podstawowe informacje dotyczące zdolności procesu (Cm/Cmk, Pp/Ppk, Cp/Cpk)
- Podstawowe informacje dotyczące analizy systemów pomiarowych (MSA/R&R)
4) PPA na portalu klienta BMW wg wymagań VDA 2
- Uzgodnienie wymagań dokumentacyjnych (PPA Agreement)
- Charakterystyka dokumentacji wymaganej dla PPA
- Udostępnianie danych wrażliwych
- System IPQ – kroki PPA, struktura systemu, ładowanie dokumentacji
5) Zarządzanie reklamacjami na platformie qWin:
- Wyszukiwanie raportów reklamacyjnych oraz przegląd ich treści
- Eliminowanie problemów jakościowych wg standardu GS 95015
- Metodologia tworzenia raportów 8D oraz podejście klienta dot. ich oceny
- Moduł Self-Notification w systemie qWin
6) Omówienie dokumentacji klienta:
- GS 90017 – Zapewnienie niezawodności produktu
- GS 91008 – FMK
- GS 91001/2/4 – Znakowanie produktów
7) Charakterystyki specjalne oraz ich oznaczanie wg GS 91011:
- Różnice i znaczenie poszczególnych charakterystyk
- Jak przenieść charakterystyki klienta do realiów Twojej organizacji
8) BMW – Ocena dostawców poprzez aplikację LPKM NEXT
9) Ogólne informacje dot. portalu BMW:
- Wymiana oraz zarządzanie danymi Twojej organizacji na portalu
- Wyszukiwanie specyfikacji BMW na portalu TEREG
10) Rekwalifikacja produktu i procesu wg wymagań GS 90018-1 / 2:
- Planowanie oraz wykonanie rekwalifikacji
- Przegląd checklisty do rekwalifikacji
- Realizacja rekwalifikacji w systemie IPQ
11) PCS – Process Series – Odbiór procesu wg BMW:
- Przygotowanie do PCS
- Weryfikacja specyfikacji GS 98001 dla PCS
- Typy PCS
- Samoocena zgodnie z checklistą w systemie IPQ
12) Zarządzanie gwarancjami wg. GS95004
- Różnice wymagań GS do VDA FFA
- Znaczenie prawidłowo wykonywanych analiz części gwarancyjnych
- Strategie negocjacji z klientem Technical Factor
Prześlij zgłoszenie

Program szkolenia

Automotive Quality Solutions
Uczestnik nauczy się :
- w jaki sposób skutecznie realizować proces odpowiedzi na reklamacje z uzupełnieniem 8D dla oceny dziesięciopunktowej
- w jakie sposób interpretować i wyszukiwać dane z oceny jaka prowadzi dla dostawcy Grupa BMW
- uzupełniać platformę z dokumentacją PPA
- wyszukiwać specyfikacje techniczne BMW oraz archiwizować dokument
- jak interpretować fazy projektu dla BMW
Automotive Quality Solutions
Korzyści dla przedsiębiorstwa:
- poznanie specyficznych wymagań BMW na każdym etapie projektu i jak je interpretuje i ocenia ich spełnienie Grupa BMW
- poprawna interpretacja wymagań w zakresie audytowania, kwalifikowania dostawców przez BMW
- jak skutecznie stosować kluczowe wymagania dla dokumentów i formularzy stosowanych w projekcie BMW
- zrozumienie jakie jest podejście BMW do zarządzania jakością oraz sterowania jakością w projektach co przekłada się na pozytywne budowanie długofalowych relacji z klientem
Automotive Quality Solutions
Czas trwania / cena
Czas trwania:
2 dni (każdy po 8 godzin lekcyjnych)
Data szkolenia:
30.10-31.10.2023 – otwarte szkolenie online
Cena:
Szkolenie otwarte:
– 1990,00 zł netto / 2447,7 zł brutto. Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu
Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.
Cena obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe
- certyfikat