Zarządzanie reklamacjami w firmie automotive

Agenda szkolenia:

1. Reklamacje w odniesieniu do systemu zarządzania jakością IATF w automotive

  • 1.2.1 Analiza ryzyka
  • 5.1.1. Plan Kontroli
  • 2.6 Reklamacje klienta i analiza zwrotów z rynku
  • Usankcjonowane interpretacje IATF – SI’s

2. Zarządzanie reklamacjami:

  • Rejestracja reklamacji
  • Najlepsze praktyki dla kontroli wzrokowej przed rozpoczęciem analizy
  • Komunikacja reklamacji wewnątrz organizacji
  • Aktualizacja Planu Kontroli oraz FMEA
  • Różnica między działaniami korekcyjnymi i korygującymi (wraz z case study)
  • Najczęstsze popełniane błędy podczas przygotowywania raportu 8D

3. Rodzaje reklamacji:

  • Jakościowa 0-km
  • Jakościowa od klienta finalnego – serwisowa / gwarancyjna
  • Logistyczna

4. Zarządzanie eskalacją ze strony klienta

  • Wymaganie IATF 9.1.2.1 Zadowolenie klienta – uzupełnienie
  • Statusy specjalne stosowane przez klientów w branży automotive

5. Działania prewencyjne klienta oraz organizacji:

  • Testy niezawodnościowe
  • Testy przeprowadzane przez klientów wewnętrznych
  • Wizyty w lokalizacjach klienta odnośnie przeprowadzania szkoleń produktowych, przemieszczania komponentów oraz line walk
  • Weryfikacja skuteczności podjętych działań po reklamacjach od klienta podczas przeprowadzania wewnętrznych audytów procesu
  • Audyty 5S oraz audyty wielopoziomowe – Layered Process Audit (LPA)

6. Sposoby raportowania wyników analizy do klientów:

  • Pie chart
  • Occurance chart – wykres występowalności
  • Painted chart
  • Prezentacje wraz z odpowiednimi sformułowaniami: solution concept, part damage out of production facility, virgin condition lost, unauthorized manipulation
  • Dobre praktyki dot. przygotowania danych dla klientów
  • Metody statystyczne przy definiowaniu analizy ryzyka- ppm’s (wraz z case study)

7. Definiowanie działań systemowych dla najczęściej występujących reklamacji na podstawie matrycy 6M

8. Najlepsze praktyki:

  • Rezydent, jako przedstawiciel organizacji w zakładzie klienta
  • Informacja zwrotna do rezydentów w zakładach produkcyjnych oraz ich wykorzystanie przy współpracy z jakością zakładów klienta

Adresaci szkolenia:

  • Dyrektorzy jakości
  • Inżynierowie jakości klienta
  • Inżynierowie jakości
  • Kierownicy Inżynierów Jakości Klienta
  • Supplier Quality Engineers
  • Supplier Quality Assurance

Prześlij zgłoszenie

Automotive Quality Solutions
Image module

*

*

Program szkolenia

w formacie PDF
Image module
Pobierz program (PDF)Program szkolenia w formacie pdf

Automotive Quality Solutions

Uczestnik nauczy się :

  • Jak współpracować z klientem w odniesieniu do zarządzania reklamacjami
  • Od kogo w organizacji uzyskać informacje, które będą użyteczne podczas współpracy z klientem podczas prowadzenia analiz
  • metod prezentowania danych do klienta
  • Jak dane z gwarancji mogą być wykorzystane w celu budowania relacji z zakładami klienta do których są wysyłane części

Automotive Quality Solutions

Korzyści dla przedsiębiorstwa:

  • Redukcja kosztów związanych z gwarancją w organizacji
  • Pozytywny wpływ na budowanie długoterminowych relacji z klientem w odniesieniu do zarządzania reklamacjami
  • Lesson Learned z działań podjętych po zgłoszeniach, uwzględnione przy kwotowaniu nowych projektów
  • Poznanie dobrych praktyk dotyczących zarządzania reklamacjami

Automotive Quality Solutions

Czas trwania / cena

Czas trwania:

  • 1 dzień (7 godzin lekcyjnych) 

 

Cena:

900 zł zł netto /  1107 zł brutto

Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu

Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.

Szkolenie zamknięte możliwe są do przeprowadzenia bezpośrednio u klienta lub zdalnie. W razie szczegółowych informacji uprzejmie prosimy o kontakt z biurem.

 

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
  • wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad)
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat
  • bufet kawowy
  • komfortową salę wykładową
  • bezpłatne miejsce parkingowe
  • 12 miesięcy konsultacji dla uczestników szkolenia

Cena nie obejmuje kosztów zakwaterowania.